Sluiten

Herhaalmedicatie

Wij nemen telefonisch geen (herhaal)recepten aan

Voor elk recept is een (digitale) handtekening van een arts verplicht. Hierdoor is het niet mogelijk om telefonisch een herhaalrecept aan te vragen. Om deze reden mogen wij niet direct aan de balie lege doosjes van geneesmiddelen in ruilen voor nieuwe geneesmiddelen.

Hierom hebben wij verschillende manieren om (herhaal)recepten via ons aanvragen:

De herhaalnummers vind u alleen op het etiket van uw chronische geneesmiddelen. Dat zijn  geneesmiddelen die u elke dag moet gebruiken. Er zijn ook medicijnen die niet voor herhaling in aanmerking komen zonder een nieuw spreekuurbezoek (bijvoorbeeld antibiotica). Of misschien is dit de eerste keer dat u het geneesmiddel heeft gehad. Wij mogen alleen chronisch gebruikte medicatie herhalen.

Het kan zijn dat uw huisarts geen medicatie van specialisten wil herhalen. Staat er geen herhaalnummer op uw etiket dan kan dit het geval zijn. Neem contact op met de voorschrijvende arts om een recept aan te vragen.

Medicijnen aanvragen die u niet elke dag gebruikt? Dat kan via uw (huis)arts.

Als u meer dan één  medicijn wil aanvragen voor dezelfde persoon.
Klik op de plus naast de herhaalcode. Klik op de plus tot u voor alle medicijnen die u wil aanvragen een regel heeft.  Zijn alle herhaalnummers ingevoerd. Dan kunt u op bestellen klikken. Zo worden al uw medicijnen in één keer bij ons besteld. Wanneer u dit niet doet kan het zijn dat wij niet al uw aanvragen zien.

Laden...

Sluiten

Stel een vraag

Het is niet mogelijk om via de mail medisch inhoudelijke vragen te stellen. Ook is het wettelijk niet toegestaan om medisch inhoudelijke gegevens van patiënten via een onbeveiligde mailverbinding uit te wisselen. Om die reden vragen wij u om vragen via eConsult van MijnGezondheid.net te stellen.

Bekijk ook de antwoorden bij veelgestelde vragen aan apotheek Het Quadraat. Misschien zit het antwoord op uw vraag er al tussen.

Sluiten

Inschrijven

Wil je je inschrijven bij apotheek Het Quadraat? Ben je verhuisd of veranderd van huisarts of verzekeraar? Of wil je een pasgeborene inschrijven? Geef het online aan ons door.

* Klik op inschrijving om een mutatie door te geven.
* Klik hier voor meer informatie over de Pharmaself uitgifte-automaat.
* Uw medische gegevens delen elektronisch delen? Alleen met uw toestemming. Klik hier voor meer informatie.

  • Datumnotatie:MM slash DD slash JJJJ
  • Datumnotatie:DD slash MM slash JJJJ
  • Om de medicatiebewaking optimaal te kunnen verzorgen, zijn de onderstaande 2 vragen van belang. Medicatiebewaking is één van de belangrijkste taken van de apotheek. Bepaalde medicatie gaat niet samen of is om bepaalde redenen niet geschikt voor u. Daarom dient de apotheek op de hoogte te zijn van uw volledige medicatieoverzicht en is medicatieoverdracht tussen zorgverleners belangrijk.
  • Geeft u toestemming om uw medicatiehistorie door ons te laten opvragen bij uw vorige apotheek?:
  • Geeft u toestemming dat het medicatiedossier en laboratoriumuitslagen kan worden ingezien en uitgewisseld tussen mijn apotheek en andere artsen of apotheken, mits er een zorgvraag is? (= LSP + Lab4apo)
  • Zie voor de voorwaarden, de link boven aan in het inschrijfformulier.
  • Bijv. t.b.v. medicatiebewaking (allergie, geschiedenis, overgevoeligheid, ziekte, zwangerschap, borstvoeding etc.)
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij zijn verhuisd

Ons nieuwe adres per 15 juni naar Gezondheidscentrum d' Alburcht:

Perzikstraat 14C
4261KD Wijk en Aalburg

Wij hebben op de nieuwe vestiging onze openingstijden aangepast, zodat deze beter aansluiten op het spreekuur van de huisarts. Zo kunt u direct vanuit het spreekuur de medicatie in de apotheek afhalen.

Onze openingstijden per 15 juni:

Maandag t/m vrijdag: 8.00-17.30 uur
Weekenden en feestdagen zijn wij gesloten.

De Pharmaself uitgifte-automaat is mee verhuisd naar d’ Alburcht. De automaat bevindt zich aan de voorzijde van het gebouw en is 24 uur per dag, 7 dagen in de week bereikbaar om uw medicatie af te halen. Als uw medicatie klaarligt in de automaat ontvangt u een bericht met een code via de mail of op uw 06-nummer.

Herhaalmedicatie
Op onze nieuwe locatie zullen wij anders omgaan met onze herhaalmedicatie. Wij willen u vragen om zoveel mogelijk uw herhalingen vooraf aan te vragen. Dit kunt u op de volgende manier doen:

  • Doosje of recept inleveren in de brievenbus buiten de apotheek of 1 van onze kastjes in de omliggende dorpen
  • Staat er een herhaalnummer op uw etiket? Dan kunt u via onze website eenvoudig thuis al uw medicatie aanvragen
  • U kunt met DigID inloggen op www.mijngezondheid.net. Daar kunt u online al uw medicatie inzien, reisdocumenten printen en medicatie aanvragen.
  • U kan ook de MedGemak app downloaden op uw smartphone. Dat is de app van www.mijngezondheid.net.
  • U kan zich aanmelden voor onze automatische herhaalservice. Dan zorgen wij dat al uw medicatie gelijk loopt, houden wij voor u bij wanneer de medicatie bijna op is en herhalen dit automatisch voor u.

Telefonisch nemen wij geen recepten aan.

Medicatie die voor 12 uur is aangevraagd is de volgende middag gereed.

Als uw mailadres bij ons bekend is krijgt u altijd een mail wanneer de medicatie in de apotheek klaar ligt om af te halen. Mail adres kunt u hier doorgeven.

Verdere dienstverlening (zoals de bezorging van medicatie) blijft ongewijzigd.

Vanwege Corona is het nog niet duidelijk wanneer er een officiële open dag zal zijn voor het publiek. Maar wij heten u bij deze alvast van harte welkom op onze nieuwe locatie.

Apotheek Het Quadraat Wijk en Aalburg


Openingstijden