sluiten

Herhaal medicatie

Automatische herhaalservice

Met de huisartsen in Vlijmen zijn afspraken gemaakt over de automatische herhaalservice. Als u één van deze huisartsen heeft dan kunnen wij er voor zorgen dat uw chronische geneesmiddelen iedere drie maanden automatisch worden herhaald. U wordt dan via MijnGezondheid.net of per post ingelicht wanneer uw geneesmiddelen klaar staan. Als u interesse heeft in deze service, kunnen we dit aan de hand van een persoonlijk gesprek voor u regelen.

Herhaalnummerservice

Helaas zit er een storing in onze herhaalnummerservice, hierdoor komt uw aangevraagde herhaalmedicatie niet bij ons binnen. Er wordt druk gezocht naar een oplossing voor dit probleem.

Wilt u er zeker van zijn dat uw herhaalmedicatie op de juiste manier wordt verwerkt? Maak dan gebruik van onze andere mogelijkheden:

  • Uw lege doosje inleveren in de receptenbrievenbus in de apotheek;
  • Uw herhaalmedicatie aanvragen via Mijngezondheid.net;
  • Uw recept opnieuw aanvragen via de receptenlijn bij uw huisartsenpraktijk.

 Wanneer de problemen zijn opgelost zullen wij dit direct weer op onze website vermelden, zodat u weer gebruik kunt maken van de herhaalnummerservice op de website.

Onze excuses voor het ongemak.

De herhaalnummerservice is een service waardoor u gemakkelijk uw medicijnen kunt aanvragen via de apotheek. Dit nummer staat alleen op uw chronische geneesmiddelen. Als u een geneesmiddel wilt aanvragen die u niet chronisch gebruikt, dan kunt u dit aanvragen bij uw huisarts.

Als u een aanvraag indient op een werkdag voor 12.00 uur dan staat het de volgende werkdag na 15.00 uur klaar in de apotheek of wordt het bij u thuis bezorgd.

of bestel via MijnGezondheid.net

Wilt u meerdere medicijnen aanvragen voor dezelfde persoon klik dan op de plus naast de herhaalcode.Na het invoeren van alle herhaalcodes van uw medicijnen kunt u deze in één keer bij ons bestellen.

LET OP! Als u dit niet doet kan het zijn dat niet alles goed bij ons binnenkomt.

Laden...

sluiten

Stel een vraag

Het is niet mogelijk om via de mail medisch inhoudelijke vragen te stellen. Ook is het wettelijk niet toegestaan om medisch inhoudelijke gegevens van patiënten via een onbeveiligde mailverbinding uit te wisselen. Om die reden vragen wij u om vragen via eConsult van MijnGezondheid.net te stellen.

Bekijk ook de antwoorden op de veelgestelde vragen aan apotheek Het Quadraat. Misschien zit het antwoord op uw vraag er al tussen.

 

sluiten

Inschrijven

Wil je je inschrijven bij apotheek Het Quadraat? Ben je verhuisd of veranderd van huisarts of verzekeraar? Of wil je een pasgeborene inschrijven? Geef het online aan ons door.

*Klik op inschrijving om een mutatie door te geven.

  • (aub. vermelden bij kinderen)
  • Indien u de eerste keer de apotheek bezoekt, neemt u dan altijd uw verzekeringspapieren mee. Ook wanneer uw verzekering wijzigt, vragen wij u vriendelijk de nieuwe pas mee te nemen.
  • Om de medicatiebewaking optimaal te kunnen verzorgen, zijn de onderstaande 2 vragen van belang. Medicatiebewaking is één van de belangrijkste taken van de apotheek. Bepaalde medicatie gaat niet samen of is om bepaalde redenen niet geschikt voor u. Daarom dient de apotheek op de hoogte te zijn van uw volledige medicatieoverzicht en is medicatieoverdracht tussen zorgverleners belangrijk.
  • Geeft u toestemming voor overdracht van uw medicatiegegevens aan uw artsen/specialisten, zorginstellingen (bijv. ziekenhuis, verzorgingstehuis) of overige zorgverleners ten behoeve van uw behandeling?:
  • Geeft u toestemming om uw medicatiehistorie door ons te laten opvragen bij uw vorige apotheek?:
  • Bijv. t.b.v. medicatiebewaking (allergie, geschiedenis, overgevoeligheid, ziekte, zwangerschap, borstvoeding etc.)

Apotheek Vlijmen

Welkom bij Apotheek Het Quadraat in Vlijmen.

 

Openingstijden

Handig om te weten

Bezorging

Ben u niet zelf in staat om uw geneesmiddelen op te halen in de apotheek, dan bezorgt Apotheek Het Quadraat, via onze eigen bezorgservice, uw medicijnen bij u thuis. Wij streven ernaar om in de volgende plaatsen genees- en hulpmiddelen thuis te bezorgen tussen 14.00 en 16.00 uur.

De medicijnrollen worden elke vrijdag tussen 14.00 en 16.00 uur bezorgd.

Herhaalservice

De herhaalnummerservice is een service waardoor u gemakkelijk uw medicijnen kunt aanvragen via de apotheek. Dit nummer staat alleen op uw chronische geneesmiddelen. Als u een geneesmiddel wilt aanvragen die u niet chronisch gebruikt, dan kunt u dit aanvragen bij uw huisarts.

Als u een aanvraag indient op een werkdag voor 10.00 uur dan staat het de volgende werkdag na 15.00 uur klaar in de apotheek of wordt het bij u thuis bezorgd.

U kunt ook via MijnGezondheid.Net uw herhalingen aanvragen.

Meer informatie

  • U kunt bij ons terecht voor

    Geneesmiddelen en zelfzorgmiddelen
    Op recept worden uw geneesmiddelen afgeleverd. Ook leveren wij diverse hulpmiddelen, zoals incontinentie artikelen, (test)middelen voor diabetici of speciale voedingsmiddelen. Hiernaast heeft u in de apotheek de keuze uit een uitgebreid assortiment aan producten die u zonder recept kunt kopen: zelfzorgmiddelen voor kleine kwaaltjes, homeopathische producten en verzorgingsproducten.
    In de apotheek kunt u voor uw persoonlijke situatie overleggen over effecten en eventuele bijwerkingen van het middel. Zeker als u al andere geneesmiddelen gebruikt kan dit belangrijk zijn. Vraag er daarom gerust naar. In de apotheek is de kennis aanwezig om voor uw persoonlijke situatie het juiste middel voor optimale behandeling te vinden.
    Advies
    Een uitgebreid assortiment folders ligt voor u in de publieksruimte. Als u informatie wilt over een onderwerp dat u hierbij niet aantreft, kan de apothekersassistente u bij de balie verder helpen. Zonodig kan u ook een afspraak maken met een van de apothekers. Meestal is dit op korte termijn mogelijk of loop binnen tijdens het inloopspreekuur.
    Ook kunt u aan de balie terecht voor informatie en advies over geneesmiddelen en het gebruik ervan. Over hoe u geneesmiddelen moet innemen en hoe geneesmiddelen werken. Of over eventuele bijwerkingen die zich in uw geval kunnen voordoen. En over mogelijke of onmogelijke combinaties met andere middelen, die u gebruikt.
    Daarnaast kunt u antwoord krijgen op vragen over zelfzorgmiddelen (bij kleine kwaaltjes) en verschillende soorten alternatieve middelen, evenals diverse hulpmiddelen. Ook kunt u ongevraagd tips en advies verwachten voor een optimaal resultaat van uw geneesmiddelengebruik. Indien u dit wenst kan een persoonlijk gesprek in een aparte adviesruimte plaats vinden. Aarzel niet hiervan gebruik te maken.
    Toezicht houden over medicijngebruik
    Wij monitoren het gebruik van uw medicijnen, dit om uw behandeling zo succesvol mogelijk te laten verlopen. Wanneer wij zien dat het medicijngebruik afwijkt dan horen wij graag wat de reden is van de afwijking, zodat wij uw medicatiedossier goed op orde kunnen houden. Als er problemen zijn met het gebruik dan zoeken wij graag samen met u naar een oplossing voor het probleem.
    Actueel Medicatieoverzicht (AMO)
    Heeft u een afspraak in het ziekenhuis? Haal dan eerst bij ons gratis uw actuele medicatieoverzicht op.
    Wij beheren uw gegevens zorgvuldig, zodat er altijd een actueel medicatieoverzicht beschikbaar is. Om dit overzicht compleet te houden, is het belangrijk dat u ons altijd op de hoogte houdt van veranderingen aan uw medicijnen. Geef het daarom altijd aan ons door als u uw medicijnen in een andere apotheek heeft opgehaald. Doe dit ook wanneer u in overleg met uw (huis)arts meer of minder van één van uw medicijnen bent gaan slikken. Op deze manier kunnen wij erop toezien dat u uw medicatie veilig kunt blijven gebruiken.
    Leveren van een medicatierol
    Vergeet u wel eens uw medicijnen in te nemen? Of bent u het overzicht kwijt wanneer u welk medicijn moet innemen?
    Dan bieden wij de mogelijkheid om uw (chronische) medicatie in een medicijnrol te leveren. In deze zogenaamde baxterrol zijn de medicijnen in zakjes verpakt. Op elk zakje staat vermeld op welke dag en op welk tijdstip u de medicijnen moeten innemen. De baxterrol wordt wekelijks geleverd. Als u op vakantie gaat en u uw medicijnen voor meerdere weken nodig hebt, dan kunnen wij ook een baxterrol voor meerdere weken regelen, indien u dit tijdig aan ons doorgeeft. Hiervoor is toestemming nodig van de arts.
    Medicatie review
    Wanneer u 5 of meer geneesmiddelen langdurig moet gebruiken, kan het voorkomen dat de apotheker bij u een medicatie review uitvoert. Dit is een “check” van uw medicijngebruik. Er wordt dan onder andere gekeken naar de doseringen, optimale behandeling, ontbrekende medicatie en laboratoriumwaarden.

    De apotheker kan dan soms ook contact opnemen met uw behandelend arts over uw medicatie. Ook horen wij graag uw ervaring met het gebruik van medicijnen. Denk hierbij aan bijwerkingen, wat u wel of niet inneemt, problemen met het innemen zoals te grote tabletten of problemen met de verpakking. Wij proberen u dan zoveel mogelijk hierin te helpen en begeleiden. Het kan daarom voorkomen dat de apotheker ook met u contact opneemt bij het uitvoeren van een medicatie review.
    Intensieve begeleiding bij patiënten in de laatste levensfase
    Wat is palliatieve zorg?
    Dit is zorg in de laatste levensfase, wanneer er geen zicht is op genezing.

    Wat kan Apotheek Het Quadraat voor u betekenen?
    Apotheek het Quadraat levert specialistische zorg. Dit betekent dat er extra kennis is op het gebied van: wondverzorging, mondverzorging, slikproblemen, drinkvoeding, machtigingen, incontinentie, toedienlijsten, baxterrollen etc. (Herhaal)recepten kunt u via de huisarts of rechtstreeks via de apotheek aanvragen. Indien mogelijk mag u uw (herhaal)recept in de ochtend aanvragen, zodat een eventuele bestelling op tijd de deur uit kan. Bezorging is mogelijk en bij spoedgevallen vrijwel altijd op dezelfde werkdag.

    Wie verlenen palliatieve zorg in Apotheek het Quadraat?
    In de apotheek worden drie mensen als aanspreekpunt aangesteld, de zogenaamde Buddy’s. Daarnaast zal er altijd een apotheker beschikbaar zijn voor vragen en overleg. Vraag direct naar uw contactpersonen, zij kennen uw verhaal en denken met u mee!
    Patiënten in de laatste levensfase kunnen intensief worden begeleid door de apotheek. Wanneer dit op prijs wordt gesteld, zullen 2 à 3 apothekersassistenten en een apotheker worden aangesteld als “buddy”s. De buddy’s zijn de contactpersonen voor zowel de patiënt als de familie van de patiënt en zullen op de hoogte zijn van de situatie. Indien gewenst dan zal een buddy elke week contact opnemen met de patiënt om te vragen hoe het gaat.
    Farmacotherapeutisch overleg
    Periodieke nascholingen georganiseerd samen met de huisartsenpraktijk om de (farmaceutische) zorg in de regio te verbeteren.
    Klanttevredenheidsonderzoek
    Omdat wij uw mening erg belangrijk vinden, doen wij mee aan het klanttevredenheidsonderzoek van Qualizorg. Qualizorg is een organisatie die klanten ervaringen van zorgaanbieders meet. Het klanttevredenheidsonderzoek loopt het hele jaar door. Wanneer u wordt uitgenodigd en mee wilt werken, zult u per e-mail worden benaderd om een vragenlijst in te vullen. U krijgt maximaal één keer per jaar een uitnodiging voor de enquête. Deelname duurt ongeveer zes minuten en is anoniem. Naar aanleiding van de resultaten zullen wij extra aandacht besteden aan de punten waarop we minder goed scoren en deze zo proberen te verbeteren.
    Betaalservice
    De apotheek declareert voor zover dat mogelijk is de aan u verstrekte middelen rechtstreeks bij uw zorgverzekeraar. De middelen of de eigen bijdrage die niet door de apotheek bij uw zorgverzekeraar kunnen worden ingediend, kunt u betalen met contant geld of de pinpas of laten afschrijven via automatische incasso.
    Indien u medicatie gebruikt waarvoor een machtiging nodig is, dan zal de apotheek aan u uitleggen hoe de procedure gaat. Tot een akkoord van de verzekering is verkregen zal dit medicijn zelf betaald moeten worden.

  • Huisregels
    • Cliënten gedragen zich volgens de algemeen geldende (fatsoens-) normen en waarden. Hiermee bedoelen wij o.a.:
      Laat een ander in zijn waarde, ook al verschilt men van mening.
      Geef elkaar de ruimte voor een privé gesprek.
      Blijf van andermans eigendommen af.
      Beschadig niets en niemand.
    • In de apotheek is het een goed gebruik dat minder valide cliënten met voorrang een zitplaats krijgen.
    • Parkeer uw fiets of auto zodanig dat iedereen ongestoord zijn weg kan vervolgen.
    • Folders en informatiemateriaal in de wachtruimte kunt u gratis meenemen. Van overige lectuur op de leestafel is dit niet de bedoeling. Bij onduidelijkheden informeert u bij een van onze medewerkers.
    • In geval van calamiteiten dient u de aanwijzingen van het personeel of de hiertoe bevoegde instantie (brandweer, politie) op te volgen.
    • Roken is niet toegestaan.
    • Mobiel bellen is alleen toegestaan als het betrekking heeft op uw medicatie.
    • Honden zijn niet toegestaan vanwege mogelijke allergie klachten van andere apotheekbezoekers. Een hulphond uiteraard wel.
    • De apotheek behoudt zich het recht voor om personen die aanstootgevend gedrag vertonen, te verzoeken het pand te verlaten. Agressie, geweld en intimidatie wordt in de apotheek niet geaccepteerd. Hiervan wordt aangifte gedaan bij de politie. In alle gevallen worden gemaakte kosten verhaald op de overtreder.
    • Bij diefstal en vandalisme wordt er aangifte gedaan bij de politie. Daarbij wordt de pleger van het misdrijf aan de politie overgedragen. In alle gevallen worden de kosten verhaald op de pleger. De apotheek is niet aansprakelijk voor diefstal van eigendommen van cliënten.
    • Medewerkers van de apotheek en andere aanwezigen mogen niet ongevraagd gefilmd of gefotografeerd worden. Om te mogen filmen/fotograferen moet van tevoren (schriftelijk) toestemming worden gevraagd. Bovendien dient iedereen die op de foto of film komt ook zijn/haar toestemming te geven. Ook het maken van geluidsopnamen en het opnemen van gesprekken met mobiele telefoons is niet toegestaan.
    • Het gebruiken of het onder invloed zijn van alcohol en drugs in de apotheek is niet toegestaan. Wapenbezit is verboden.
    • Bij overtreding van de huisregels kan u de toegang tot de apotheek (tijdelijk) worden ontzegd.

Medewerkers

Rolph Grasmeijer

Apotheker

Lees meer

esther

Esther Verlee - Paans

Apotheker

Lees meer

Bert Mouthaan

Apotheker

Lees meer

Diana Vos-Verloop

Diana Vos - Verloop

Farmaceutisch Consulent

Lees meer

Sandra Thur

Administratief medewerkster

Lees meer

abdul

Abdul Tatch

Bezorger
hilde

Hilde Boelen

Apothekersassistente

Lees meer

natasja

Natasja Kilwinger

Apothekersassistente

Lees meer

Corine de Haan

Corine de Haan - de Jong

Apothekersassistente

Lees meer

Tinet Janssens - de Waal

Apothekersassistente

Lees meer

Anita van der Lee

Apotheek medewerkster

Lees meer

Bianca van Dijk - Vos

Bianca van Dijk - Vos

Apothekersassistente

Lees meer

Demi Blom

Apothekersassistente
marcelina

Marcelina Bok

Apothekersassistente

Lees meer

Marleen Mulders

Apothekersassistente

Lees meer

Marleen Nieuwkoop

Marleen Nieuwkoop

Apothekersassistente

Lees meer

Wilma van Muijlwijk - Neef

Apothekersassistente

Lees meer