Sluiten

Herhaalmedicatie

Wij nemen telefonisch geen (herhaal)recepten aan

Voor elk recept is een (digitale) handtekening van een arts verplicht. Hierdoor is het niet mogelijk om telefonisch een herhaalrecept aan te vragen. Om deze reden mogen wij niet direct aan de balie lege doosjes van geneesmiddelen in ruilen voor nieuwe geneesmiddelen.

Hierom hebben wij verschillende manieren om (herhaal)recepten via ons aanvragen:

De herhaalnummers vind u alleen op het etiket van uw chronische geneesmiddelen. Dat zijn  geneesmiddelen die u elke dag moet gebruiken. Er zijn ook medicijnen die niet voor herhaling in aanmerking komen zonder een nieuw spreekuurbezoek (bijvoorbeeld antibiotica). Of misschien is dit de eerste keer dat u het geneesmiddel heeft gehad. Wij mogen alleen chronisch gebruikte medicatie herhalen.

Het kan zijn dat uw huisarts geen medicatie van specialisten wil herhalen. Staat er geen herhaalnummer op uw etiket dan kan dit het geval zijn. Neem contact op met de voorschrijvende arts om een recept aan te vragen.

Medicijnen aanvragen die u niet elke dag gebruikt? Dat kan via uw (huis)arts.

Als u meer dan één  medicijn wil aanvragen voor dezelfde persoon.
Klik op de plus naast de herhaalcode. Klik op de plus tot u voor alle medicijnen die u wil aanvragen een regel heeft. Zijn alle herhaalnummers ingevoerd. Dan kunt u op bestellen klikken. Zo worden al uw medicijnen in één keer bij ons besteld. Wanneer u dit niet doet kan het zijn dat wij niet al uw aanvragen zien.

Laden...

Sluiten

Stel een vraag

Stel uw apotheker een vraag

Het is niet mogelijk om via de mail medisch inhoudelijke vragen te stellen. Ook is het wettelijk niet toegestaan om medisch inhoudelijke gegevens van patiënten via een onbeveiligde mailverbinding uit te wisselen. Om die reden vragen wij u om vragen via eConsult van MijnGezondheid.net te stellen. Uw kunt uw vraag hier aan ons melden.

Bekijk ook de antwoorden bij veelgestelde vragen, boven aan de pagina, aan apotheek Het Quadraat. Misschien zit het antwoord op uw vraag er al tussen.

Sluiten

Inschrijven

Wil je je inschrijven bij apotheek Het Quadraat? Ben je verhuisd of veranderd van huisarts of verzekeraar? Of wil je een pasgeborene inschrijven? Geef het online aan ons door.

* Klik op inschrijving om een mutatie door te geven.
* Klik hier voor meer informatie over de Pharmaself uitgifte-automaat.
* Uw medische gegevens delen elektronisch delen? Alleen met uw toestemming. Klik hier voor meer informatie.

  • Datumnotatie:MM slash DD slash JJJJ
  • Datumnotatie:DD slash MM slash JJJJ
  • Voor medicatie en/of andere producten die wij niet rechtstreeks bij uw verzekeraar kunnen declareren sturen wij u een factuur. Door het ondertekenen van dit inschrijfformulier verleent u ons toestemming voor automatische incasso, als u het rekeningnummer (IBAN) invult.
  • Om de medicatiebewaking optimaal te kunnen verzorgen, zijn de onderstaande 2 vragen van belang. Medicatiebewaking is één van de belangrijkste taken van de apotheek. Bepaalde medicatie gaat niet samen of is om bepaalde redenen niet geschikt voor u. Daarom dient de apotheek op de hoogte te zijn van uw volledige medicatieoverzicht en is medicatieoverdracht tussen zorgverleners belangrijk.
  • Geeft u toestemming om uw medicatiehistorie door ons te laten opvragen bij uw vorige apotheek?:
  • Geeft u toestemming dat het medicatiedossier en laboratoriumuitslagen kan worden ingezien en uitgewisseld tussen mijn apotheek en andere artsen of apotheken, mits er een zorgvraag is? (= LSP + Lab4apo)
  • Zie voor de voorwaarden, de link boven aan het inschrijfformulier.
  • Bijv. t.b.v. medicatiebewaking (allergie, geschiedenis, overgevoeligheid, ziekte, zwangerschap, borstvoeding etc.) Door het verzenden van het formulier gaat u akkoord met de algemene leveringsvoorwaarden.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Pharmaself uitgifte-automaat Heusden

Vanaf 1 juli 2020 is het mogelijk om uw medicatie af te halen via onze nieuwe pharmaself uitgifte-automaat, welke staat in de COOP-supermarkt in Oudheusden. Ons apotheekservicepunt Heusden, gelegen aan de Botermarkt 2 te Heusden, zal definitief gesloten blijven.

Vanaf bovengenoemde datum kunt u op de volgende wijzen u medicatie ontvangen:

  • Ophalen bij apotheek Het Quadraat in Drunen, gevestigd in het gezondheidscentrum Drunen
  • Ophalen via onze pharmaself uitgifte-automaat, welke staat in de COOP-supermarkt in Oudheusden
  • Thuisbezorging door onze bezorgservice

Kwam u de medicatie altijd al ophalen in onze apotheek Het Quadraat Drunen of liet u de medicatie altijd al thuisbezorgen, dan verandert er voor u niets. U kunt uw medicatie op dezelfde wijze blijven ophalen of laten bezorgen.

Kwam u de medicatie altijd ophalen in ons apotheekservicepunt Heusden, dan zullen wij standaard de volgende werkwijze hanteren:

  • Uw herhaalmedicatie zullen wij via de pharmaself uitgifte-automaat afleveren. Zodra uw medicatie klaar staat in de afhaalkluis, krijgt u een sms-of mailbericht met uw afhaalcode. U heeft dan 3 dagen de tijd om de medicatie op te halen.
  • Krijgt u een geneesmiddel voor de eerste keer, dan zullen wij telefonisch contact opnemen. Naast de benodigde uitleg over het geneesmiddel en beantwoording van uw vragen, bespreken wij dan de gewenste afleverwijze.

Voor het gebruik van de afhaalkluis hebben wij uw mobiele telefoonnummer of mailadres nodig. U kunt dit hier doorgeven.

Apotheek Het Quadraat Drunen


Openingstijden