« terug naar vorige pagina

Vragen over medicijngebruik

Waarom wordt er steeds een ander merk geleverd?

We proberen u zoveel mogelijk hetzelfde merk van een medicijn te leveren. Dit is helaas niet altijd mogelijk. Hiervoor zijn verschillende redenen. Het kan voorkomen dat uw verzekeraar wisselt van voorkeursmerk, waardoor een ander merk dan u gewend bent wordt vergoed. Een andere reden kan zijn dat het merk wat u gewend bent tijdelijk niet leverbaar is of helemaal uit de handel is gehaald.

Ik heb een vraag over mijn geneesmiddelen, waar kan ik die stellen?

Voor korte vragen kunt u altijd binnen lopen in de apotheek. Wij zullen dan onze uiterste best doen uw vraag te beantwoorden!

Persoonlijk Medicijngesprek

Als u dit wenst biedt apotheek Het Quadraat ook de mogelijk om een persoonlijk gesprek te voeren met een van de deskundige apothekers over uw medicatie. Tijdens dit medicijngesprek zal de apotheker de medicijnen die u gebruikt met u doornemen en uw vragen beantwoorden. Na dit gesprek zal de apotheker de relevante zaken met uw huisarts nabespreken. Dit alles met als doel uw medicijn gebruik voor nu en in de toekomst doelmatig en veilig te houden.

De meeste zorgverzekeraars vergoeden de kosten voor dit gesprek. Bij vragen over de kosten en vergoedingen kunt u zich het beste tot uw zorgverzekeraar richten.