« Terug naar vorige pagina

Herhaalnummerservice/MijnGezondheid.net

Wij nemen telefonisch geen (herhaal)recepten aan

Voor elk recept, dus ook voor een herhaalrecept is een (digitale) handtekening van een arts verplicht. Het is dus niet mogelijk om telefonisch of direct aan de balie in de apotheek een herhaalrecept aan te vragen of lege doosjes in te ruilen voor volle.

U kunt via onderstaande opties (herhaal)recepten via ons aanvragen:

Herhaalnummerservice

Het herhaalnummerservice is een service waardoor u gemakkelijk uw medicijnen kunt aanvragen via de apotheek. Dit nummer staat alleen op uw chronische geneesmiddelen. Als u een geneesmiddel wilt aanvragen die u niet chronisch gebruikt, dan kunt u dit aanvragen bij uw huisarts.

Als u een aanvraag indient op een werkdag voor 12.00 uur dan staat het de volgende werkdag na 15.00 uur klaar in de apotheek of wordt het bij u thuis bezorgd.

Automatische herhaalservice

Met de huisartsen in Drunen, Wijk en Aalburg, Vlijmen, Genderen en Veen zijn afspraken gemaakt over de automatische herhaalservice. Als u één van deze huisartsen heeft dan kunnen wij er voor zorgen dat uw chronische geneesmiddelen iedere drie maanden automatisch worden herhaald. U wordt dan via email of per post ingelicht wanneer uw geneesmiddelen klaar staan. Als u interesse heeft in deze service, kunnen we dit voor u regelen.

MijnGezondheid.Net

Patiënten portaal MijnGezondheid.Net biedt de mogelijkheid om via internet uw gezondheidszaken met Apotheek Het Quadraat gemakkelijk en snel te regelen. Zo kunt u 24 uur per dag uw herhaalmedicatie bestellen, een vraag stellen via een e-consult en uw medicatie dossier inzien.

Klik voor meer informatie

Meer informatie

  • Hoe bestel ik meer/minder medicijnen?

    Dit kan alleen via MijnGezondheid.net.
    U kunt dan zelf aangeven hoeveel u wilt bestellen en u kunt daar ook eventuele opmerkingen bij plaatsen.

  • Waarom DigiD met sms functie?

    Dit is voor uw eigen veiligheid!

    De overheid adviseert om voor sites waarbij privacygevoelige informatie wordt uitgewisseld, zoals het medicatiedossier, het hoogst mogelijke veiligheidsniveau te hanteren. Vandaar dat voor MijnGezondheid.net DigiD met sms-functie wordt gebruikt. Dat lijkt lastig, maar geeft meer veiligheid. Ontvreemden van een inlognaam en wachtwoord heeft geen zin.

  • Wanneer staan de medicijnen klaar?

    Als u een aanvraag indient op maandag tot en met vrijdag voor 12.00 uur dan staat het de volgende werkdag na 15.00 uur klaar in de apotheek of wordt het bij u thuis bezorgd.

  • Waarom staat er geen herhaalnummer op mijn etiket?

    Het kan zijn dat wij geen herhaalservice afspraak hebben met uw huisarts.
    Er zijn ook medicijnen die niet voor herhaling in aanmerking komen zonder een nieuw spreekuurbezoek (bijvoorbeeld antibiotica). Of misschien is dit de eerste keer dat u het geneesmiddel heeft gehad. Wij mogen alleen chronisch gebruikte medicatie herhalen.

    Het kan zijn dat uw huisarts geen medicatie van specialisten wil herhalen. Staat er geen herhaalnummer op uw etiket dan kan dit het geval zijn. Neem contact op met de voorschrijvende arts om een recept aan te vragen.

  • Waarom kan ik niet meerdere medicijnen na elkaar bestellen via herhaalrecept?

    Wilt u meerdere medicijnen aanvragen voor dezelfde persoon dan adviseren wij u deze tegelijkertijd via de plus naast de herhaalcode te bestellen. Na het invoeren van alle herhaalcodes van uw medicijnen kunt u deze in één keer bij ons bestellen.

    Als u elk medicatie apart besteld reageert de bestelknop niet meer. U kunt dit oplossen door de pagina te verversen.