Quadraat_banner
« Terug naar vorige pagina

Algemene informatie

Algemene informatie

Bent u op zoek naar algemene informatie over apotheek Het Quadraat, kijk dan hieronder of bij de andere koppen informatie.

Staat uw vraag hier niet bij? Neem dan contact op met uw eigen apotheek. Ons team probeert u zo goed mogelijk te helpen.

Heeft u vragen of klachten over de zorgnota die u van uw zorgverzekeraar heeft ontvangen? Of heeft u vragen of klachten over de kosten van medicijnen? Dan kan uw apotheek u niet helpen. In beide gevallen is uw zorgverzekeraar het aanspreekpunt. U vindt de contactgegevens van uw zorgverzekeraar op uw zorgnota, of op het polisblad van uw zorgverzekering.

Meer informatie

  • Heeft u een klacht?

    U kunt uw klacht via het speciale formulier op onze website te vinden onder ‘tip of klacht’ melden.

    Wijk en Aalburg
    Drunen
    Heusden
    Vlijmen

  • Hoe wisselen van apotheek?

    Wanneer u wisselt van apotheek, moet u dit doorgeven aan uw oude apotheek en uw huisarts zodat uw recepten naar de juiste apotheek worden gestuurd. Uw nieuwe apotheek kan, met uw toestemming uw dossier opvragen bij uw oude apotheek.

  • Kan ik mijn geneesmiddelen bij uw apotheek krijgen als ik bij een andere apotheek vaste klant ben?

    Op basis van een geldig recept kunt u in iedere apotheek uw medicijnen verkrijgen. Om een goede controle op de medicijnen uit te kunnen voeren, is het belangrijk dat de apotheek een compleet dossier van u heeft. Daarom raden wij u aan om bij één vaste apotheek uw medicijnen te halen of de apotheken toestemming te geven om de medicatiegegevens te wisselen met elkaar.

  • Medische gegevens uitwisselen

    Je huisarts en je apotheek kunnen belangrijke informatie over jouw gezondheid delen met andere zorgaanbieders. Maar zij mogen je medische gegevens alleen bekijken als dat nodig is voor je behandeling. En alleen als jij dat goed vindt. Regel daarom je toestemming.

    Lees hier waarom. Geef uw toestemming online.

  • Met welke vragen kan ik terecht bij de apotheker?

    U kunt uw apotheker de meest uiteenlopende vragen stellen, bijvoorbeeld over geneesmiddelen, hulpmiddelen, zelfzorgmiddelen werking en bijwerkingen van uw geneesmiddelen. Uw vragen kunt u stellen via de telefoon, in de apotheek, tijdens het inloopspreekuur, of tijdens een vooraf afgesproken medicijnconsult. Uiteraard kunt u uw vragen ook stellen via onze website.

  • Waarom moet ik (bij-) betalen bij sommige geneesmiddelen? Ik ben toch al verzekerd via het meest uitgebreide pakket van mijn ziektekostenverzekeraar?

    Er kunnen verschillende redenen zijn waarom u (een deel van de kosten van) uw geneesmiddelen zelf moet betalen. Sinds 1 januari 2004 worden, helaas, een heleboel geneesmiddelen niet meer vergoed. Dit heeft de minister besloten, omdat deze geneesmiddelen ook zonder recept te koop zijn. Een andere veel voorkomende reden waarom u moet betalen is omdat er een bijbetaling voor het geneesmiddel is. Een bijbetaling betekent dat het geneesmiddel duurder is dan de maximale vergoeding die voor die geneesmiddelen is vastgesteld. Mocht u willen weten of en waarom u iets moet betalen, vraagt u het ons dan.

  • Wat moet ik doen met overgebleven geneesmiddelen en hulpmiddelen?

    Medicijnen die de apotheek verlaten hebben kunnen alleen ter vernietiging ingeleverd worden in de apotheek. De teruggebrachte overtollige medicijnen hebben geen waarde meer, want medicijnen kunnen niet voor een tweede keer aan patiënten verstrekt worden.

    • Doosjes: alleen de strips.
    • Flesjes en tubes: verwijder het etiket, voor uw privacy.
    • Gebruikte naalden: altijd in een naaldencontainer.

    Wij voeren uw medicijnafval veilig af.

    Als u naalden of spuiten inlevert, wilt u er dan voor zorgen dat de apotheekmedewerkers zich niet kunnen prikken aan de ingeleverde materialen? In de apotheek zijn gratis naaldencontainers verkrijgbaar.