« Terug naar vorige pagina

Herhalen medicatie

Wij nemen telefonisch geen (herhaal)recepten aan

Voor elk recept is een (digitale) handtekening van een arts verplicht. Hierdoor is het niet mogelijk om telefonisch een herhaalrecept aan te vragen. Daarom mogen wij niet direct aan de balie lege doosjes in ruilen voor volle.

Hierom hebben wij verschillende manieren om (herhaal)recepten via ons aanvragen:

Meer informatie

  • Hoe bestel ik meer/minder medicijnen?

    Dit kan alleen via MijnGezondheid.net.
    U kunt dan zelf aangeven hoeveel u wilt bestellen en u kunt daar ook eventuele opmerkingen bij plaatsen.

  • Waarom staat er geen herhaalnummer op mijn etiket?

    Het kan zijn dat wij geen herhaalservice afspraak hebben met uw huisarts.
    Er zijn ook medicijnen die niet voor herhaling in aanmerking komen zonder een nieuw spreekuurbezoek (bijvoorbeeld antibiotica). Of misschien is dit de eerste keer dat u het geneesmiddel heeft gehad. Wij mogen alleen chronisch gebruikte medicatie herhalen.

    Het kan zijn dat uw huisarts geen medicatie van specialisten wil herhalen. Staat er geen herhaalnummer op uw etiket dan kan dit het geval zijn. Neem contact op met de voorschrijvende arts om een recept aan te vragen.

  • Waarom kan ik niet meerdere medicijnen na elkaar bestellen via herhaalrecept?

    Wilt u meerdere medicijnen aanvragen voor dezelfde persoon dan adviseren wij u deze tegelijkertijd via de plus naast de herhaalcode te bestellen. Na het invoeren van alle herhaalcodes van uw medicijnen kunt u deze in één keer bij ons bestellen.

    Als u elk medicatie apart besteld reageert de bestelknop niet meer. U kunt dit oplossen door de pagina te verversen.